Niels Elgaard Larsen <elgaard@...> writes:

> Hvis der fx er en 2km lang indkørsel til et par gårde som har adressen
> Oddenvej 555 og 557, så ville jeg finde det helt forkert hvis min GPS
> fortalte at jeg stadig kørte på Oddenvej, når jeg i virkeligheden
> raslede ned af en grusvej mod et par enlige gårde i stedet for den
> firsporede vej mod færgen.

Det er jo den måde det foregår på i boligområder hvor der kan være
mange forgreninger? Hvis der f.eks. lå 20 sommerhuse langs
grusvejen, ville du så stadig holde på at den ikke kunne få navnet
Oddenvej?

FWIW navngiver Krak i nogle tilfælde de små sideveje også.

Noget af det der forplumrer det hele, er at der godt kan ligge andre
ting for enden af en vej selvom det ikke umiddelbart ser sådan ud.
F.eks. en grusgrav eller en sø folk går tur omkring eller bare nogle
lodder f.eks. i et kær hvor folk før i tiden har haft kvier.

Ole