Hej,

2011/11/21 Jørgen Elgaard Larsen <j...@elgaard.net>:

> Enig. Kan vi nøjes med en wiki-side, eller er der potentiale i en database?

Jeg er i hvert fald fristet til at lave en wiki-side. I det hele taget
tror jeg, vi bør rydde lidt op i de danske wiki-sider og have flere
billeder på - eller bare få skrevet en del flere opdaterede tekster.

Jeg prøver lige at lave et par eksempler i de næste par dage.

> Vores eget problem burde kunne løses ved at ændre værktøjet, så det ikke
> blot kigger på highway=*, men også landuse=allotments. Og evt. også
> place=island/islet.

Jeg tror, at rasher roder med dette.

Dog, en del haveforeninger er tagget med fx "Møllevang", hvor
adressepunkterne ligger på "Haveforeningen Møllevang". Vi kan
naturligvis ændre name for disse landuse=allotments, men jeg ved ikke,
om det giver dobbeltkonfekt. Omvendt set, hvis egenavnet er
"Haveforeningen Møllevang" og ikke bare "Møllevang", så bør vi nok
navngive derefter.

Det kan dog tænkes, at myndigheder blot har valgt at tilføje denne
meta-oplysning (at det er adresser i en haveforening) til vejnavnet,
fordi det bare var lettere at gemme informationen dér.

- Peter Brodersen