Hej alle,

Vi arbejder jo med adresser til dagligt, og har derfor lidt input, som
jeg synes er værd at tage i betragtning.

> On 10/28/2014 09:57 PM, Lars Gravengaard wrote:
> En ruin kan vel godt have en adresse, men hvis der slet ikke er noget
> tilbage, synes jeg også at adressen skal slettes.

Kort fortalt: I Danmark har vi valgt at adressesætte en masse ting,
bl.a. fordi ikke kun traditionelle "beboelseshuse" kan være værd at
stedfæste. Der er derfor mere i en adresse end en "postkasse" - tænk
f.eks. på idrætspladsen, vindmøllen mv, som alle kan være værd at
kunne referere til som sted (adresse), men næppe værd at sende post
til. :-)

Det kan også være værd at huske at tiden mellem luftbillede og
adressesætning kan være lang - kommunens BBRkontor adressesætter
formodentligt så snart du går i gang med at bygge, hvor der snildt kan
gå op til et par år eller tre førend luftfotos opdateres.

Mvh

Gregers