Ja, kun i alt ét spor for bilisterne, og som benyttes i begge retninger (på
skift, så at sige).

Vi talte om den type veje da Vejdirektoratet introducerede dem i 2015:
https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/2015-November/004408.html
<https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-dk/2015-November/004408.html>
Dengang uden nærmere vedrørende tagging, men der var et forslag om “indtil
videre"
at mærke dem description=2-minus-1-vej

Jeg har siden tagget nogle sådanne, med forsøg på at bruge logikken;
resultatet er meget i tråd med osmviborgs forslag:

highway=residential
lanes=1
cycleway=lane
description=2-minus-1-vej

Undervejs har jeg faktisk savnet noget der udtrykkeligt viser at der ikke
mangler en retningstagging,
og havde overvejet oneway=no, men lanes:both_ways=1 lyder også som en mulighed.
Sandt at sige ved jeg ikke hvilken at foretrække, for de synes ret ens.

Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde en udenlandsk tradition for tagging af
2-minus-1-vej

Ser man en 2-minus-1-vej kan man forresten godt holde udkig efter en oftest 40
km/t hastighedsgrænse/zone
og fartdæmpende forstaltninger, for som regel har vejtypen de 2 ledsagere, men
det er vist kun en anbefaling:
https://idekatalogforcykeltrafik.dk/2-minus-1-veje/

.
- Asger

> Den 9. dec. 2020 kl. 17.21 skrev o...@workmail.com:
>
> "På en 2 minus 1 vej er der kun ét spor for bilisterne".
> https://www.vejdirektoratet.dk/pressemeddelelse/er-du-klar-til-moede-en-2-minus-1-vej

>>> lanes=1
>>> lanes:both_ways=1