o...@workmail.com:
Forslag:
highway=residential

Kun hvis de er residential.
De fleste, jeg har set, er unclassified.

Jeg mener ikke, at man skal tagge med lanes=1 når to køretøjer godt kan passere
hinanden.

lanes=1
> lanes:both_ways=1

Den kombinationer er nævnt i diskussionen til wikisiden.

Men jeg er ikke sikker på, at lanes:both_ways er beregnet til det.

Det nærmeste wikien kommer på det er:

==
There exist roads with no marked lanes, which are two-way roads but without marked lanes and so narrow, that vehicles must slow down to pass each other. It is strongly recommended in such a case to tag the width of the carriageway using width=* (Note: do not mistake this with maxwidth=*). If the width varies a lot, the minimum width of the carriageway should be specified. If it is not possible or reasonable to determine the exact width, use an estimation and tag additionally source:width=estimated, e.g. as follows:

 width=4
 source:width=estimated
==

2-1 veje har en markeret bane, men to biler kan passere hinanden, hvis de trækker lidt ud til siden.

Og hvis det fx er to motorcykler, kan de jo nemt passere hinanden.

Så i steder for lanes, synes jeg man bør bruge width

cycleway=lane

Det er ikke en rigtig cykelsti. Fx må biler som udgangspunkt parkere i siderne af vejen. Og som cyklist skal man også være opmærksom på at biler må køre der, selvom de skal vise hensyn til cyklister og gående.