Mit forslag er:
|highway=*|
|cycleway=shared_lanes|     <- den er ikke til diskussion, for det er hvad det er

Om man derefter vil tagge med en af disse tænker jeg er op til én selv. De giver det samme resultat:
|lanes=1|
|oneway=no|     |lanes:both_ways=1|

Under alle omstændigheder skal 2-minus-1-veje *aldrig* tagges med |lanes=2|, da det er en helt anden vejtype som faktisk har to lanes: vPMKB9xfS_IWpMbXnSxv2A <https://www.mapillary.com/app/?pKey=vPMKB9xfS_IWpMbXnSxv2A&focus=photo> [mapillary.com]

Om man vil tilføje |description=2-minus-1-vej|, må være op til en selv.

Det kan der ud over være nyttigt, som Asger Frank skriver, at være på udkig efter fartbegrænsninger (de eksisterer nogle, men ikke alle, steder),
og det kan være nyttigt at tjekke bredden på vejen.