> Tagite  "addr:street"  ja "addr:housenumber" piisab. Tagis "addr:full"
> ei nae motted.
>
> Miks otsustati, et:
> addr:province - maakond
> addr:city - vald/linn
> addr:district - alevik/kula
>
> uldse ei saa aru. Minu mottes, "addr:province" ja "addr:district" meil
> ei ole. Aga "addr:city" - on viimane administratiivne osa, kula/alev/linn.

 Province tundub kõige lähedasem maakonnale. Meil pole oblasti/osariigi tüüpi
provintse tõesti, ja sisuliselt maakonna täpsem tõlge oleks County, aga
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:addr county taset pole.

Eestis on sisuliselt kahetasandiline haldusjaotus: on riik ja omavalistused
(linnad,vallad,alevid). Omavalitsuste grupid on maakonnad (mis halduse mõttes
on suht mõttetud). Omavalitsused omakorda jagunevad alamosadeks, mis võivad
olla kas
a) linnades linnaosad kui adminhalduse osad, millel on omad valitsused. Need on
olemas vaid Tallinnas (ega Savisaar neid ära kaotanud pole, mingi jutt käis
mullu?) ja Kohtla-Järvel, kus on mõni  peaaegu sisuliselt eraldi linn (Kohtla).
b) valdades on külad, vallasisesed linnad (vallaga liitunud linnad, a la
Otepää) ja alevikud (mis on nn linnatüüpi küla).
c) linnades võivad veel olla "mitteametlikud" linnaosad, Tallinna puhul
kutsutakse neid asumiteks (nt Uus Maailm), Tartus linnaosadeks (Karlova,
Supilinn jms).

Süsteemis on ka hea, et maakond>vald>küla tasemel ei ole kattuvaid üksuseid -
pole samas vallas kahte sama nimega küla.

Addr:-skeemis pole ka mõisteid "vald" ega "küla". Ettepanek oleks teha lihtne
teisendus Eesti haldusjaotusest, kus kõik omavalitsused on city-d (pealegi
peaaegu kõik linnad ongi omavalitsused), ja omavalitsuse alamosad
(külad,linnaosad,alevikud,ka vallasisesed linnad) oleksid distriktid. Kõiki
3000 või nii küla city-ks tag-ida tundub natuke radikaalne.  Pealegi tekiksid
probleemid samanimeliste küladega samas maakonnas jne.

Või mis oleks alternatiiv?

ps. Muide vaatan, et http://web.zone.ee/vgb/ee/va/va_14_171.html on külad
puudu. Ametlik info:
http://metaweb.stat.ee/view_xml.htm?id=2800105&selectedRow=2804480&siteLanguage=ee.
 Teised vallad on paremad, aga puudu on vist ikkagi.