Zakon o državnim cestama kaže:

»državne ceste« su javne ceste koje imaju funkciju povezivanja Republike
> Hrvatske u europski prometni sustav, ostvarivanja kontinuiteta E-ceste
> prometnog povezivanja regija Republike Hrvatske, prometnog povezivanja
> sjedišta županija međusobno, povezivanja sjedišta županija s većim
> regionalnim sjedištima susjednih država (gradovi veći od 100.000
> stanovnika), omogućavanja tranzitnog prometa, koje čine cestovnu okosnicu
> velikih otoka i kojima se ostvaruje kontinuitet državnih cesta kroz
> gradove, a koje su razvrstane kao državne ceste sukladno ovom Zakonu,

Dakle funkcije državne ceste su da stvore mrežu cesta po Hrvatskoj, da
povezuju velike gradove sa drugima, da omogućuje tranzitni promet. Zato su
te ceste najvažnije, i njih se prve čisti od snijega i brzo ih se mora
popravljati kad imaju rupe. Ništa od ovog ja ne vidim u D547. Nitko neće
iskoristiti tu cestu da bi najbrže došao od Svetog Roka do Obrovca, dva
grada koja spaja, jer je okolna cesta asfaltirana i samo malo duža. Od
Svetog Roka do Obrovca po D547 ima oko 37 km, a okolo preko D50 pa D27 ima
42 km. Dakle meni je potpuno nejasna logika po kojoj je ovo državna cesta,
jer ta cesta nije od nikakvog prometnog značaja, niti će se očistiti od
snijega, niti će se popravljati u brzom roku. Ima samo povijesni značaj. Po
meni ne bi trebala biti niti županijska niti lokalna.

Ta cesta neće nikada ni biti prometno važna, zbog ovoga što piše na
wikipediji:

Majstorska cesta pod zaštitom je Ministarstva kulture od kraja 2007. kao
> povijesna cesta i kulturno dobro,[2] čime je spriječen pokušaj njezinog
> asfaltiranja, a općine Jasenice i Lovinac, pod čijim se teritorijem nalazi,
> pokrenule su i postupak obnove i stabiliziranja, da ju zaštite od
> vododerina, ali i sve većeg prometa.

https://hr.wikipedia.org/wiki/Majstorska_cesta

Dakle država ima cilj da se smanji promet po toj cesti. Možda su ju
označili kao državnu kako bi lakše dobili novce za uređivanje i
popravljanje? Ništa se tu ne slaže sa zakonom, i zato bi možda stvarno
trebali ovu cestu izdvojiti od ostalih, i voditi ju kao iznimnu državnu
cestu. Ne vidim kako bih jednoznačno maperima označio da se ta cesta ne
označuje sa highway=primary, osim, "Cestu D547 ne označavati kao primary".
Možda možemo napraviti iznimku na državnim cestama, i reći da državne ceste
ne smiju biti makadamske. Ali prvo moramo vidjeti jel ima neka legitimna
makadamska državna cesta, jer se sjećam da je prije bilo takvih u nekim
ruralnim predjelima kao Banija.

Ako se na osm.org izračuna najbolja ruta od Svetog Roka do Obrovca,
GraphHopper će usmjeriti preko D547, a OSRM će usmjeriti okolo. Vjerojatno
se i GraphHopper može namjestiti da pazi na surface, ali teško ćeš ljude
natjerati da gledaju surface kad gledaju gdje će ići autom. Zato mislim da
bi ipak trebalo maknuti highway=primary tag sa te ceste.

Janko

pet, 27. kol 2021. u 01:24 Matija Nalis <mnalis-openstreetmapl...@voyager.hr>