ned, 29. kol 2021. u 01:57 Matija Nalis <mnalis-openstreetmapl...@voyager.hr>
napisao je:

> BTW ako je zasticena, mozda joj trebamo staviti onda neki
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:protect_class ?

Ja sam prije 5 godina ucrtao rutu Majstorske ceste:
Ali nije cijela zaštićena, trebalo bi naći od kuda do kuda. Valjda
makadamski dio? I nisam siguran kako tagirati. Pretpostavljam area oko
ceste?

> Sto god da smislimo, svakom slucaju bih stavio na to i:
> "note=
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Croatia/Ceste#Klasifikacija_cesta";
> (ili gdje cemo vec napisati ta pravila)

Slažem se.

> Nazalost OSM izgleda na dosta highway=primary nema upisan surface=*, pa
> ne znamo koliko toga jos potencijalno ima, vidi:
> https://overpass-turbo.eu/s/1aHG

Ja sam prošao ove, i svima sam stavio surface. To su sve novi kružni
tokovi, nove obilaznice, i takve sitnice na kojima se na satelitskim
snimcima vidi da je asfalt. Čini se da i dalje ostaju ovi dosadašnji
primjeri, osim ako imamo neku krivo tagiranu.

  Ako segment "highway=primary" ili "highway=secondary" ima "surface" koji
>   je losiji od "asphalt" i "concrete*", onda taj segment degradiramo u
>   npr. "highway=unclassified" + "surface=xxx" + "note=link_na_wiki"

Meni se ovo čini najbolje jer je jednostavno za objasniti i argumentirati.
A tako već i piše u wiki-u, zar ne?

Pitam se hoćemo li tako izgubiti renderiranje nekih županijskih cesta koje
su stvarno važne u svojoj regiji, i želiš ih vidjeti na višim zoomovima da
bude jasno da se tamo može proći, ali su ipak makadamske.

Mislim da Majstorska cesta nije discouraged službeno, kad sam pročitao opet
rečenicu, samo kaže da ju štite od sve jačeg prometa, i ne žele ju
asfaltirati. Možda se nadaju da neće biti previše prometa, ali to je to.
Nemamo dosta za staviti taj tag, pogotovo na one druge makadamske državne
ceste koje nisu kulturno dobro.

Janko