Našao sam još 3 dijela gdje je državna cesta neasfaltirana:

D36 između Orlekovića i Pokupskog:
https://www.openstreetmap.org/way/277706808
Makadamski dio je oko 4 kilometra, a sve alternative su dosta daleko, tako
da bi se ova cesta mogla i dalje zvati državnom.

D6 između Brezovog Polja i Donjeg Žirovca:
https://www.openstreetmap.org/way/277932877
Jako malo komad je neasfaltiran, pa možemo zanemariti.

D26 između Donjeg Miklouša i Gornje Garešnice:
https://www.openstreetmap.org/way/477372225
Makadamski dio je oko 12 kilometara. Preko makadama bih vozio samo ako bih
vozio baš između dva sela između kojih je makadam, inače je vjerojatno
uvijek bolje preko Ivanske. Ovo se možda i ne bi moglo nazvati državnom
cestom dok nije asfaltirano.

Kako ovo pretvoriti u pravilo? Sada mi se čini da bi se i moglo nešto
smisliti, ali ne baš jednostavnim jezikom. Recimo, ako postoji ruta kojom
je brže provesti se, a sastoji se samo od cesta iste klasifikacijske jačine
ili manje, onda se tom dijelu može spustiti klasifikacija.
Ovo je samo nekakav prvi draft, trebat će napraviti defaultni router engine
kojim će se to ispitivati, sa defaultnim penalima za makadam, i slično.

Janko