Io sto indagando un po' visto che ho un nuvi nel quale ho messo le mappe
osm per mio padre.

Ho visto che mkgmap, il programma che pare usino tutti per fare le mappe
per garmin ha una opzione sperimentale per indicizzare tutte le parole
dei nomi delle vie. Forse vale la pena di farlo notare a Lambertus? :)

--x-split-name-index
    A temporary option to enable indexing each part of a street name
separately. So for example if the street is "Aleksandra Gryglewskiego"
then you will be able to search for it as both "Aleksandra" and
"Gryglewskiego". It will also increase the size of the index. Useful in
countries where searching for the first word in name is not the right
thing to do.

    Note that this option is still experimental and there may be
problems. If you find any let us know!

http://www.mkgmap.org.uk/doc/options

Qui qualcuno l'ha usato con successo, pare:
http://www.mkgmap.org.uk/pipermail/mkgmap-dev/2015q4/024311.html

Lorenzo