Ante Wessels wrote:

> Er zit iets onhandigs in het renderen. Footways vallen bij uitzoomen juist
> weer veel op. Ze lijken dan belangrijker dan een gewone weg. Allerlei kleine
> steegjes in Amsterdam centrum springen dan naar voren. Die doe ik dus juist
> als pedestrian. Ze hoeven alleen zichtbaar te zijn bij inzoomen.
>
> In een natuurgebied kan het juist handig zijn als ook bij uitzoomen het
> voetpad zichtbaar blijft en een afwijkende kleur heeft, dus footway.
>
> vriendelijke groet,
> cordialmente,
>
> Ante
Persoonlijk vind ik dit een verkeerde manier van taggen. Jij baseert de
te kiezen tag 'op basis van wat en hoe dingen op dit moment gerenderd
worden' in tegenstelling tot 'op basis van wat een tag betekend'.

Dus een steeg hoort een footway tag te krijgen als er geen auto's door
kunnen (en fietsen wellicht toegestaan is). Een weg waarop (meestal)
geen auto's mogen komen krijgt een pedestrian tag.

Als de bestaande renderers tags met een verkeerde prioriteit laten zien
moet dat in de render regels opgelost worden of 'je' zet een
alternatieve kaart op die de dingen wel juist laat zien.

Misschien moeten de renderers footways alleen op een hogere zoomlevel
tekenen zodra deze binnen een bebouwd gebied liggen en al op een lager
zoomlevel buiten deze gebieden.