On Thu, January 10, 2008 12:12 pm, Lambertus wrote:
> [...]
in de wiki [1]. Fietspaden zijn als pedestrian getagd, wellicht
voetpaden ook. Deze fouten moeten natuurlijk gecorrigeerd worden:
fietspad -> cycleway
natuurgebied kan het juist handig zijn als ook bij uitzoomen het
voetpad zichtbaar blijft en een afwijkende kleur heeft, dus footway.
vriendelijke groet,
> Persoonlijk vind ik dit een verkeerde manier van taggen. Jij baseert de
te kiezen tag 'op basis van wat en hoe dingen op dit moment gerenderd
worden' in tegenstelling tot 'op basis van wat een tag betekend'.

Nee, ik zie juist dat het logisch is om footways prominent te renderen,
voor buiten de bebouwde kom. Dat is niet alleen op het moment, dat zal
altijd zo zijn. Dat zal voor een stadscentrum nooit werken.

"For town centres and civic areas" staat er klaarblijke onderhand in de
beschrijving - dat is precies waar ik hem gebruik. Wat ik bedacht had past
klaarblijkelijk in de logica van osm, want de beschrijving is mijn kant op
gegaan.

> Dus een steeg hoort een footway tag te krijgen als er geen auto's door
kunnen

Zo'n smalle steeg is juist vaak heel erg "town center".

> Misschien moeten de renderers footways alleen op een hogere zoomlevel
tekenen zodra deze binnen een bebouwd gebied liggen en al op een lager
zoomlevel buiten deze gebieden.

Nu maak je een onderscheid tussen bebouwde kom  en niet bebouwde kom, dat
deed ik al, en het staat nu ook in de beschrijving ("town center").

vriendelijke groet,
cordialmente,

Ante