ik kan momenteel helaas niet in de actuele broncode kijken
maar dit is het principe van het knooppunten proggie

1 laad alle waypoints uit gpx file, bereken voor elk waypoint de boundingbox
coordinaten met een straal van 11meter

2 loop door alle nodes van nederland
- kijk of coordinaat van node binnen de boundingbox valt
- bereken dan de afstand en sla de referentie naar de kortsbijzijnde node op
en bewaar die bij de waypoint

3  loop door alle waypoints
-  is er geen bestaande node referentie ingevuld, dan moeten we van dit
waypoint een nieuwe node maken met alle tags
-  is er wel een node referentie, dan kijken we of die node al een rcn_ref
tag heeft, zoja hoeven we niks te doen
--  heeft de node nog geen rcn_ref tag dan voegen we al onze tags erbij,
network, rcn_ref enz

er kunnen dus uiteindelijk dubbele knooppunt nodes voorkomen (zullen er niet
veel zijn) als de coordinaten uit de gpx file te ver van handmatig
ingevoerde nodes ligt..  ik zag ook al 3 en 03, dan is de 03 eentje uit de
gpx file
het lijkt me al met al niet zo'n groot probleem

Op 16-02-08 heeft Bert Muijtstege <[EMAIL PROTECTED]> het volgende
geschreven: