Rejo Zenger wrote:
> ++ 08/06/09 20:40 +0200 - Rene Dohmen:

> Ik ben ook een beginner (en ik zal het ook altijd wel blijven), maar tot
> nu toe kreeg ik de indruk dat in dit soort gevallen het als een fietspad
> was getagged en als extra tag "pedestrian=yes" toegevoegd had.

Pedestrian vind ik zelf van toepassing op een voetgangerszone, niet op
een voetpad. Een voetpad tag ik met footway. Een gecombineerd
voet/fietspad is een beetje zoeken natuurlijk, footway met bicycle=yes
of cycleway met pedestrian=yes, hangt een beetje van het verdere verloop
van de wegen af.

In een voetgangerszone hoor je normaal ook niet te fietsen, dus de
uitzonderingen wanneer je wel mag fietsen zijn dan ook makkelijk met
bicycle=yes aan te geven.

Maarten