Geachte heer Zoutendijk,

Die koppeling is wel nodig om nieuwe items te posten vanuit je e-mail client en om de discussies in het talk-nl archief te krijgen.

Verder vind ik de manier waarop u degenen die de mailinglist prefereren bejegent niet prettig. Binnen een community als OSM vind ik het zelfs behoorlijk ongepast. Juist de kracht van OSM is dat er een behoorlijke mate van vrijheid is. De manier waarop u pleit om de mailinglist te sluiten, vind ik een inbreuk van mijn vrijheid, namelijk de vrijheid om het door mij gewenste medium te gebruiken.

Hoogachtend,

Frank Steggink

Quoting Marc Zoutendijk <marczoutend...@mac.com>:

Op 28 nov. 2014, om 07:59 heeft stegg...@steggink.org het volgende geschreven:

Als een koppeling tussen de mailinglijst en forum mogelijk is, dan denk ik dat dit de beste optie is. Iedereen kan dan het medium gebruiken dat hij/zij het prettigst vindt.

Die koppeling is niet nodig.

Persoonlijk ben ik voorstander van de mailinglijst. Reden: gemak. Ik hoef alleen maar mijn mail te openen om te zien dat er nieuwe discussies zijn. Ze komen in een aparte mailfolder terecht. Bij het forum moet ik er uberhaupt eerst aan denken om het te bezoeken en als ik ergens op wil reageren moet ik ook nog eens inloggen.

Want je kunt je op het forum abonneren zodat de berichten ook je mailbox bereiken.
Je mist helemaal niets.

Bovendien is mijn ervaring dat het forum aanmerkelijk beter bezocht is en meer onderwerpen en deelnemers kent dan de mailinglist.

Dus als je het rustig wilt houden dan blijf je op de list.

Maar ik zou zeggen: ga eens kijken op het forum en zie hoe het werkt. Het feit dat de meeste reacties hier aangeven dat ze bang zijn iets te missen geeft al aan dat ze de werkwijze van het forum niet kennen.

Marc.