Op 24 dec. 2014, om 20:18 heeft Gertjan Idema <g.id...@zonnet.nl> het volgende
geschreven:

> Osmose (http://osmose.openstreetmap.fr) geeft een duidelijk overzicht van
> verkeerde wikipedia tags.
> Selecteer 'all severity' en 'wikipedia' om de wikipedia fouten te vinden.

Ja, maar daar heb ik niet veel aan, osmose moet gebruikt worden (zou gebruikt
moeten worden) door de mensen die mappen, die daarna kunnen controleren wat ze
fout hebben gemapt.
En daarbij komt dat het werkt in Frankrijk en Nederland, maar daarbuiten heb ik
nog geen zinnige resultaten gezien.
En ten 2e gaat het me om fouten in de spelling van kernwoorden. Als iemand
wikkipedia schrijft, of wikipadia dan is dat geen osmosefout, maar ik kan er
niets mee want ik zoek naar juist geformatteerde links.
Zo ook bij websites. Een webadres begint met http:// of zonder dat, maar http:/
is fout.
En het is onmogelijk om op alle mogelijk spel en structuurfouten te anticiperen.

Een deel van de fouten ontstaat overigens doordat bv. een tag op een way of een
relatie staat ipv. op een losse node. En omdat ik om bv. alle mogelijk vormen
van een museum te vinden wel moet zoeken naar node/way/rel, krijg ik ook alle
verkeerd (of dubbel) geplaatste wikipedia/websitelinks te zien.

Kijk eens hier:
http://mijndev.openstreetmap.nl/~marczoutendijk/taglocator/?map=tourism&zoom=17&lat=51.91319&lon=4.47294&layers=B000FTFFFFFFFFFFFFF

en klik dan op de contour van museum Boijmans, dan zie je dat wikipedia aan de
relation hangt. Sterker nog, alles van dat museum hangt aan die relation.
Maar in Berlijn kwam ik een paar museum objecten tegen waarbij nodes, ways en
relations allemaal met stukjes van dat museum herbergen, met soms dus ook
verdubbelingen van  tags.
En bij de wikipedialinks ga ik ervan uit dat de taalcode ook wordt meegegeven,
maar als dat niet zo is, dan ontstaat er dus een slechte link.

Marc.