Det är alltså en klassning av markanvändningen i Europa, indelad i 44
olika klasser enligt http://sia.eionet.europa.eu/CLC2000/classes.
Kartskalan är 1:100000 och datat är generellt av relativt god
kvalitet.
Datat är nedladdningsbart som shapefiler.

Just för att minimera dubbelarbete och duplicerat data känns det som
en god idé att försöka göra en import så tidigt som möjligt, så kan
man förfina detta data istället för att sitta och rita skogspolygoner
helt från scratch.

//Mattias