Använd filterfunktionen och filtrera bort landuse=*. Antar att det är
det du är ute efter. Det gör jag själv när jag mappar i Lund eftersom
all markanvändning gör satellitbilderna otydliga.

Jag anser att man helt bör låta bli att lägga in Corine-data i
tätorter. Det är att be om problem. Dessa ytor är så begränsade i sin
storlek att de är möjliga att mappa mer noggrant manuellt, vilket ju
är svårt på de stora ytor som utgör landsbygd. Den som har lust att
importera markanvändning i Skåne har min "blessing", snyggt jobbat i
Blekinge och östra Småland! I Skåne är det dock en del gjort. Skogen i
mellersta Skåne är nog från Landsat, men jordbruksytor i västra Skåne
är ofta från Yahoo eller Bing, så se upp där. Östra Skåne är nog rätt
smärtfri att importera dock, så följ gärna kusten från Sölvesborg och
söderut till att börja med!

/Andreas