Jag har under en tid hållt ögonen på http://diy-streetview.com/. Folket bakom där har utvecklat en enkel kamerarigg tänkt att användas om man själv vill fotografera gatuvyer på ett hyffsat automatiskt sätt. Det hade varit skoj att ha gemensam tillgång till sådan utrustning så att den som för tillfället har tid och energi över kan sticka ut och fotografera lite. Jag har inte riktigt koll på vad utrustningen kostar, och även andra frågor gör att jag inte riktigt orkar dra i det själv just nu, t.ex. i vilken regi prylarna skulle ägas och hur man lämpligast publicerar bilderna.

/Erik