Hej!
Jag tror det finns en stor potential med openseamap som börjar likna ngt. Dom
har en hel del matnyttigt på sin sida med bl.a. nedladdningbara osm-sjökort för
GPSer. Lite mashups med väderinfo, sjötrafikspositioner, hamninformaton mm,
samt appar... En svenska osm-sida inspirerad av deras koncept är nog inte
dumt....

En bra början... och jag tycker den tyska är än mer på rätt spår. Visserligen kanske mest en länksamling, men jag tycker det verkar vara en bra sida att starta på. Om jag nu bara kunde tyska... :-) :-)

// Peter

PS. Saknades en glad smiley efter meningen om openstreetmap.de i förra mailet. Så inte Lars eller nån annan tar illa upp! DS.