Hej!
Jag är egentligen inte specifik intresserad av en förening. Just nu svårt att få ihop styrelsen, tror jag. Men det vore ett steg mot det jag vill: Få ordentlig fart på samarbetet inom OSM i Sverige.

Jag menar, se bara så många idéer det redan dykt upp! Men jag tycker det känns som många projekt stupar på att de är för stora för en person (eller i alla fall för personen som har idén). Där skulle webbplatsen kunna vara en plats att samla fler likasinnade - kanske tillräckligt många för att projektet verkligen ska ta fart.

Ex: Projektsidor för t.ex. en svensk karta eller för framtagning/medladdning av "geocache-renderade" GPS-filer. På sidan visas twitterflöde, blogginlägg/nyheter, kontaktinfo och lite fakta om projektets mål. Dessutom förstås länkar till Facebook/G+, egen forumtråd, wikisida och annan info. Kort sagt en samlings- och "annonsplats" för OSM-projekt i Sverige.

// Peter

Kanske något att sträva efter att bli ett "OSMF local chapter"? Det betyder dock inte att man får något ekonomiskt stöd från OSMF, men kan vara bra på andra sätt, som de även skriver om på denna sida:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Foundation/Local_Chapters

/ Kristoffer (Malmis)