On 21 maj 2012, at 20:05, Robert Helgesson wrote:

> Hej Tobias!
>
> Grymt jobb! Tycker det ser jättebra ut och kommer funka bra som
> samling av information kring kollektivtrafik i Sverige.

Håller med. Bra skrivet och strukturerat.

> [...]
> någon gör en sådan tjänst så bör den förstås länkas från
> projekt-sidan.

> Bra, ser inga problem med tabellerna och detta enklare format blir nog
> trevligare att jobba med i praktiken.

> Taggningsguiden ser bra ut. Att ha med importance-taggen på rutterna
> är en bra idé. Bakåtkompatibilitet med hjälp av highway=bus_stop är
> given. Att behålla bakåtkompatibilitet med railway=platform är en bra
> poäng men jag vet inte om highway=platform är utspridd nog att vi
> behöver behålla den; den används i alla fall i väldigt liten

Kanske inte används så mycket men jag tycker den bra kan vara med i.o.m. att
public_transport=platform inte renderas på standard Mapnik lagret medan
highway=platform gör det. Så det  blir  både "tagging for the renderer" och
taggning för bakåtkompatibilitet. :)