> Kanske inte används så mycket men jag tycker den bra kan vara med
> i.o.m. att public_transport=platform inte renderas på standard
> Mapnik lagret medan highway=platform gör det. Så det blir både
> "tagging for the renderer" och taggning för bakåtkompatibilitet. :)

Ok, då håller jag med. Har börjat jobba på stopp-areor i Lund längst
2:an och 4:an (med utgång från Norra Fäladen, min hemmaplan). Jag ser
till att fixa highway=platform-taggar och så men ref-taggar och name
på plattformar hoppar jag över tills vidare. Vi behöver fortfarande
lösa detta problem, att manuellt kolla upp alla referenser känns som
ett jobbigt stort arbete (att göra Lund kanske inte är så farligt men
hela Skånetrafikens område är värre).

Jag tänkte i alla fall ladda upp efter hand så under denna tid kommer
nog en eller annan bussrutt-relation vara med knasig än vanligt.
Slutresultatet borde åtminstone bli bra :-)

Robert