Den 21 maj 2012 20:21 skrev Joakim Fors <joa...@joakimfors.org>:

> Håller med. Bra skrivet och strukturerat.

> Kanske inte används så mycket men jag tycker den bra kan vara med i.o.m. att
> public_transport=platform inte renderas på standard Mapnik lagret medan
> highway=platform gör det. Så det  blir  både "tagging for the renderer" och
> taggning för bakåtkompatibilitet. :)

Hittat ett problem med highway=platform. det är när platformen delar
utrymme med en highway=footpath. Misstänker att om man delar den och
bara har highway=platform kanske en del gång-routings-verktyg kan få
problem?
Att skapa två vägar så nära varan känns bara dumt? Kanske räcker att
sätta foot=yes? Några tankar?