On 25 maj 2012, at 16:19, Robert Helgesson wrote:

> Bra poäng men använd helst "wikipedia:sv=Tingsryds kommun" istället.
> Enligt http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:wikipedia så ska
> nämligen språkbiten vara i tagg-nyckeln och inte tagg-värdet.
>
> Om det bara var ett skrivfel så ignorera mig :-)
>
> Robert

Finns delade meningar om det. Robotar som rättar från wikipedia:XX=Foo till
wikipedia=XX:Foo. Har man bara referensen till artikeln på ett språk så går det
väl att hitta alla andra översättningar också. Även bättre att bara ha en
nyckel än ett flertal. Funger iofs med båda. WIWOSM föreslår iaf
wikipedia=XX:Foo som första alternativ.

/Joakim