Det finns faktiskt två landskap i OSM redan, Gästrikland och
Hälsingland, upptäckte jag när jag tittade närmare på kartan. De hade
admin_level=5.

Gällande landskapens gränser, så det är inte så enkelt att de är
definierade baserat på kommunernas gränser, eller kan en och samma
kommun tillhöra flera landskap? Ja, Stockholm tillhör som bekant två
landskap, men är det enda fallet?

/Markus