Kan hålla med om att inget konsensusbeslut har tagits i dess
wikipedia-definition. (jag var tvungen att slå upp för att vara säker
på vad ett konsensusbeslut var. Känns som ett ord jag använt utan att
ha full koll på vad det betyder :) ).
Dock gjorde jag en partisk och vinklad lista på de personer som varit
involverade i debatten. och fick följande resultat:
(om jag skrivit fel på någon så ursäktar jag oerhört mycket, det jag
ville var att se antalet personer på varje "sida" tillskilnad från
antal kommentarer på olika sidor (vilket kan ibland skilja ganska
markant)).
För en förklaring till : Jag vill inte föra någons talan utan bara
summera åsikter...

För byte till kommun:
Tobias Johansson (Jag :) )
Kristofer Malmström
Simon Josefsson
Joakim Fors
Karl Wettin
Andreas Vilén

Vill inte säga antingen för eller emot för jag kan tolka deras
uttalande åt båda hållen (dock tycker jag att även de lutar mot för
(men jag är ju likt alla lite partisk))
Christoffer Holmstedt
Mattias Lindblad

Mot
Martin Holmgren
Markus Lindholm
Erik Johansson

Så demokratiskt sett verkar det finnas fler personer som stödjer försidan.

MvH Tobias