On 25 maj 2012, at 11:22, Tobias Johansson wrote:

> Skickat från min iPhone

> Tänkte nog att tätorter inte behövde en administrativ gräns. Mig
> veterligt finns det ingen speciell administration bara för att det är
> en tätort?(kan ha fel)
> Utan bara ha en place=city osv. På en "closed way"?
> Dock har du en poäng med node som lable..

Hade inte själv heller tänkt föreslå något sådant utan jag föredrar att ha
"place" som noder då, som du säger, det ofta är rätt otydligt var en tätort
slutar. Var mer en tankelek om hur det kunde gå att göra men inget jag
rekommenderar. ;)

> Har funderat på detta lite själv. Fast använda building=* och sedan
> lägga en radie på 200m leta efter fler byggnader osv.
> Addr:city har jag tolkat som svenska postort? (kanske fel) och då har
> väl hela kommunen samma? (inte säker på detta heller?)

Jag kör också addr:city som postort. Kommunen har däremot sällan en och samma
postort. I Lunds kommun finns det ju ett otal orter redan; Lund, Veberöd,
Dalby, Södra Sandby etc etc etc.

Vi frångår kanske ämnet lite väl mycket iom den här diskussionen dock. ;)