Angående iso3166-2=* taggen så hittade jag den på wikin alldeles efter
att jag skickat mailet :)
Har dock inte hunnit med att lägga till dom på OSM än, mer än på wikin.

Har uppdaterat wikin med alla koder för län:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Sweden/L%C3%A4n
Bytte även namn på wikisidan eftersom det var lite för mycket
svengelska, men har redirectat Counties sidan till Län.

/ Kristoffer