Hej!
Jag och ett par andra som tröttnat på Googles hot och Cloudmades nerprioritering av icke betalande projekt har snackat om att crowdfunda ihop till att hyra in en konsult som kan fixa en snygg Mapnik stylesheet, samt nog för att hantera drift något år. Ett par TB disk räcker gott och väl för att rendrera hela Sverige i detalj så det blir snorsnabbt. Tanken är alltså att fokusera på Sverige. Resten av världen kan man sköta via CPU i realtid och naturligtvis skall Mapnisk stylesheeten vara öppen om någon annan vill använda den.

+1
Kanon-intressant initiativ!

En snygg OSM-karta har jag saknat länge! Jag tror det skulle dra till sig fler "vanliga användare" som vi kanske kan locka in i kartritandets värld! Vi borde kanske också försöka få pengar via Wikimedia, kanske deras Gemenskapens projekt?

Jag har provat lite hos Cloudmade (http://www.infolagret.se/sigtunakartan/) men de har som sagt seg leverans av kartan och visar inte start- och landningsbanor på flygplatser. (Hittar ni Arlanda?)

Jag kan inte så mycket programmering eller Mapnik stylesheets, men vill gärna stötta och hjälpa till på något sätt.

// Peter Kindström