Hej! Ämnet är alltså gårdsgator i hyreshusområden/miljonprogramsområden. Främst
är det dessa områden som är byggda i en fyrkant, med en väg som går runt och
förbi portgångarna. Jag har själv använt "highway=living_street" men börjar
undra lite om man verligen skall använda det eftersom eventuella navigatorer
kanske vill leda in folk på dessa vägar. Gårdsgatorna används i dessa områden
jag tänker på endast för i- och urlastning, ej för parkering. Jag har sett
varianter på både "highway=footway" samt "highway=service"+"service=driveway"
där den senare kanske känns mer riktigt i så fall.  /Petri