Den 13 juni 2012 11:08 skrev Martin Norbäck <mar...@norpan.org>:
> Men det står ju att man inte får parkera
> 2. Fordon får inte parkeras på någon annan plats än särskilt anordnade
> parkeringsplatser
>
> Man får inte parkera. Men om det är ordnat en parkeringsplats får man
> självklart parkera. Men då ska det ju taggas parkeringsplats i OSM
> också.

Inte om det är parkeringsplatser längs gatan. (iaf har det inte varit
så tidigare). Men jag tror vi har samma uppfattning i frågan vi bara
definierar innebörden i "man får inte parkera" oilka :)

> Jag tycker fortfarande att oavsett skylt så är vi bättre tjänade av
> att tagga living_street om området har den karaktären. Men det är ju
> upp till var och en att bedöma.

Ser ett antal fel i detta. Men kommer bara ta mina största problem. I
gångfartsområde får vi inte cykla snabbare än gångtrafikanter, dock
får du det i många av de fallen du skulle definiera som gårdsgata tror
jag. Så cykelrouting skulle bli fel i de fallen.
Och hur skiljer vi på en upplevd gårdsgata och det som kallas
gåfartsområde? Skall vi skapa en ny tagg för gåfartsområde som har
samma skylt som den engeska sidan för living_street? Känns som bäddat
för problem?

MvH Tobias