Jag lutade lite mer åt footway. Kommer ihåg en diskussion i ett annat ämne om
att gärna välja det alternativ som vägen i första hand används till och i det
här fallet är det ju gångar till tex portuppgångar där det vanligtvis är bommar
in till gårdarna dit endast de boende har tillgång och således inte är en
"allmän" väg på samma sätt. Fast då skulle även service=driveway funka eftersom
det är på ett sätt en "garageuppfart" men en väldigt gemensam sådan. Skylten
för gångfartsområde har jag i alla fall sett användas i fall där vägen leder in
till en parkeringsplats mitt i ett sk miljonprogramsområde och då är det ju en
mer allmän väg. /Petri > Date: Wed, 13 Jun 2012 10:10:29 +0200