Själv använder jag en Q-starz ex1000. är väldigt nöjd med den, qstars
818 är ju en billigare variant, hittar inte riktigt skillanderna på de
två (föutom windowsmjukvaran som jag inte använder, har jag kanske
slängt pengar i sjön?).

Har aldrig kopplat ihop den med min telefon. Har en Iphone och tror
inte det går med den. Dumma apple. Men den största anledningen att jag
använder den är att gps-mottagning på telefonen drar så mycket
batteri, batteritiden på gps-dongeln är många timmar. (har aldrig
råkat ut för att batteriet har dött innan jag kommit hem igen så jag
vet inte hur många.)

MvH Tobias