Hej,

Jag har länge använt min smartphone (Nokia E7) med en extern Bluetooth GPS,
Nokia LD-3W, och varit mycket nöjd med det. Har även provat med en Android
telefon till samma GPS vilket också fungerade. Tyvärr verkar just den GPSen
ha utgått ser jag nu och hittar ingen ersättare från Nokia.

Hittar dock en liknande från Globalsat som ser bra ut, men inget jag provat
själv. Ca 410-650 kr.

<https://datordax.se/product/42445?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm
_campaign=pricerunner>
https://datordax.se/product/42445?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_
campaign=pricerunner

Programvaran jag använder är TrekBuddy. Klarar både intern och extern GPS.
Jag har provat både med Android och Symbian och det har fungerat bra.

Lycka till! :)

Mvh

Joel Grafström