Jag kan inte svara för vilka chip som sitter i BT-dongel-GPSerna, men det är
stor skillnad mellan chippen i noggrannhet, snabbheten att hitta var den är vid
uppstart och hur känslig den är för dålig sikt till satelliterna.

Ofta är de dyrare modellerna tydligt mycket bättre. Jag är inne på min fjärde
handhållna nu (började med en enkel) så jag vet...

Jag har fått för mig att de enklaste donglarna är sämre än de handhållna...

YMMV.
/Bengt