Denna "användare" är jag (inte så svårt att lista ut om man läser den
beskrivande changeset kommentaren ;)).

Jag ändrade namnen på de kommuner som inte redan hade … kommun som "name" tag
_FÖRUTOM_ kommuner i Stockholms län. Senast detta diskuterades på mailinglistan
så sammanställde Tobias följande lista på för och emot:

"För byte till kommun:
Tobias Johansson (Jag :) )
Kristofer Malmström
Simon Josefsson
Joakim Fors
Karl Wettin
Andreas Vilén

Vill inte säga antingen för eller emot för jag kan tolka deras
uttalande åt båda hållen (dock tycker jag att även de lutar mot för
(men jag är ju likt alla lite partisk))
Christoffer Holmstedt
Mattias Lindblad

Mot
Martin Holmgren
Markus Lindholm
Erik Johansson"

Det som även kom fram i i förra diskussionen var att ingen riktigt tyckte att
konsensus hade uppnåtts men att ett namnbyte lokalt/i närområdet till "Foo
kommun" var OK. I.o.m. att jag och några till har jobbat med att göra
kommungränser mer detaljerade och i övrigt rätta till data i Skåne så att
Nominatim ska fungera bättre så har jag för länge sedan döpt om alla kommuner i
Skåne till t.ex. Lunds kommun, Sjöbo kommun, Lomma kommun etc.

Det som talar för en sådan namngivning är att kommunen faktiskt heter så (detta
framfördes som ett tungt argument i förra diskussionen). Detta namn står även
på skyltar vid kommungränserna. Nominatim fungerar även bättre när kommunen
inte heter samma sak som en eventuell stad/tätort i kommunen.

I mitt changeset http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/13824373 lämnade
jag enkom kommunerna i Stockholms län orörda då jag förstod att de flesta som
opponerade sig kom därifrån.

Konsensus i Skåne och runt Göteborg är däremot att det ska vara fullständiga
namnet.

/Joakim