Tack för svaren

Jag ändrade en hel del öar i Stockhomls södra skärgård till
natural=land från coastline. Jag har inte upptäckt några bekymmer,
intressant nog så klagar JOSM på att man måste ha en speciell riktning
på natural=land, men det vilket håll som helst går bra för Mapnik. Om
inget problem uppstår kommer jag att ändra till natural=land på alla i
Stockholms skärgård.

Vad sägs om att byta till natural=land på alla öar längs Sveriges kust?

/emj