Jag tog en titt på http://vinky.bounceme.net:4567/keys/denomination#values och
såg att det fanns lite olika värden som används för svenska kyrkans kyrkor.
Vanligast är lutheran, men sedan förekommer även protestant och
church_of_sweden. Det vore bra om vi kan komma överens om en gemensam tagg
för alla kyrkor som tillhör den fd statskyrkan. Jag har alltid använt
lutheran och tolkat det som korrekt, men kan inte bortse ifrån att
church_of_sweden är mer specifikt.

Om vi ändrar detta bör det förstås dokumenteras på wikin, förslagsvis på
den svenska map features-sidan, och kanske även på denominationsidan.

Jag är inte säker på vad jag föredrar. Skiljer sig church_of_sweden
tillräckligt mycket från mer allmänna lutheran för att denna ska föredras?