Det är sant att taggen gäller trosinriktning. Men jag antar att olika lutherska samfund kan ha olika trosinriktiningar med. Tex har ju Svenska Kyrkan en relativt liberal syn på homosexualitet jämfört med andra lutherska samfund. Så jag tycker nog att trosinriktning kan vara "Svenska Kyrkan".

Egentligen kanske det skulla finnas två nivåer av trosinriktning för taggningen. Men det är kanske att vara överdetaljerad...

Mvh Christian