Antagligen som lutheran, om man utgår ifrån den globala taginfon:
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/denomination#values I mer detalj
verkar det inte som man brukar gå, med tanke på att catholic inte heller
verkar vara indelad per land.

Jag tycker nog inte att små skillnader i åsikter mellan olika lutherska
samfund ska göra att de taggas annorlunda.

/Andreas