Nu har jag satt igång. Mitt tillvägagångssätt kommer vara följande:

1) Jag har registrerat ett konto, grillo_import, som jag kommer att göra
alla redigeringar i det här projektet med. Eventuellt kommer det
återanvändas i framtiden för andra importer
https://www.openstreetmap.org/user/Grillo_import
2) Jag har även skapat ett opublicerat hot-projekt där jag har delat in
Helsingborgs kommun i rutor. Projektet är opublicerat så ingen annan börjar
stänga rutor utan att jag märker det.
3) Jag laddar in adressfilen i Josm.
4) Jag öppnar upp en hot-ruta i Josm.
5) Jag raderar alla husnummer utanför hot-rutan.
6) Jag laddar upp husnumren som de är i befintligt skick, utan att lägga in
dem i husen.
7) Jag kopierar in husnummer i hus, korrigerar mot redan mappade husnummer,
sätter fast i entrénoder där det är möjligt att se osv, och laddar upp igen.
8) Jag stänger hot-rutan.

Här är ett test av denna processen i kommunens utkant:
https://www.openstreetmap.org/user/Grillo_import/history

Om alla är okej med den här processen (eller om jag inte hör något på ett
par dagar) kommer jag att fortsätta med den tills kommunen är klar.

MVH Andreas