Hej!

>Finns informationen ser jag ingen anledning att inte ta med den. Skogstyp ser
>jag ett värde med att veta.
Angående skogstyp blir läget bättre än jag fruktade förut. Den skapar inte så
mycket visuell- och databrus. Men hittills prövade jag det bara på en ö. Vi får
se hur läget blir i landets andra delar (t ex i fjäll).

>  Områden med stora polygoner är svårare att jobba med än områden med flera
>små (så länge det inte blir överdrivet smått).
Jag tror att man alltid kan skära en större multipolygon (dess yttre väg) i
mindre delar med raka (eller något böjda) linjer. JOSM:s gräns på max 2000
noder per väg verkar vara lagom stor för moderna datorer att stå ut. Jag
strävar efter max 1000 noder per väg.

>Jag är gärna med och hjälper till när detta ska implementeras, men fram tills
>dess nöjer jag mig med glada tillrop över ert arbete med datakonverteringen.

Engligt  https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Guidelines  ska man även
dokumentera sådana kommande importeringar och tillkännage dem. Finns det någon
som är intresserad att fylla i Import/Catalogue-sidan och skriva en plan?