Detta var min poäng med att inte importera för mycket terräng typer och för
små polygoner, 10GB för Kiruna är rätt stor mängd data och kommer höja
ribban rejält för att handskas med Sveriges osm data.

Jobbet med att jämka det som finns och det som läggs in kommer behöva göras
igen när låt oss säga NMD 2025 kommer. Denna import kommer göra det jobbet
svårare.

Importera påverkar också redigerar ergonomin rätt mycket. Är jag ensam om
att tycka detta?