Jag gjorde nyss en test "import" (Changeset: 69657316) av ett litet område
sydöst om Gistad i Linköpings kommun för att visa på hur användbart det
data som finns nu ändå är. För det första så vet jag inte om man i strikt
mening kan kalla det en import utan mer att jag har använt NMD datat som
underlag (tillsammans med Linköping Orthophoto) för manuell mapping. Att
mappa detta område utan NMD datat som grund hade tagit avsevärt längre tid.
Jag håller med om att resultatet inte på något sätt är perfekt, hade jag
gjort det helt manuellt så hade vissa delar blivit lite bättre mappade än
de nu blev. Slutsatsen är väl att importera hela kommuner känns som ett för
stort område med nuvarande kvalité på det ursprungliga NMD datat.

MvH
Karl-Johan Karlsson