Sziasztok!

Az itt e témában tőlem korábban elhangzottakért már kaptam a fejemre a listán is és magánban is, ennek ellenére hozzászólnék...

Mi már megpróbáltuk használni. Utóljára 2008-ban - ha jól emlékszem - fél éven keresztül (időközben sok fejlesztés történt a szoftverrel, minden általam leírt, az akkori állapotokat tükrözi, és aki akkor "megútálta" azt nehéz rászedni újra...!). A koncepció jó, bár az is igaz, nehéz olyan öltönyt készíteni, mely mindenkin jól áll... Itt is ez a helyzet. Készült egy integrált rendszer, mely olyan univerzális, hogy mindenhol jó (tudok olyan iskoláról, ahol megvették a rendszert, de a fejlesztők mondták, hogy olyan bonyolult a tanítási rendszerük, hogy nem lehet leképezni..), de sehol nem jó igazán. Addig, amíg az egész rendszer lelke, az elektromos napló nem működik naprakészen, az egész nem ér semmit. Ahhoz pedig az kellene, hogy minden tanár kapjon laptopot, vagy inkább minden tanteremben legyen laptop. Ez az iskolák többségében elérhetetlen.

Nálunk a kollégák ellenállását a következők váltották ki:

1. Egy tanóra adminisztrációja piszok macerás volt, egyszer lemértem, nekem, gyakorlott informatikusnak több volt, mint 5 perc! 2. A rendszer túl lassú volt - hála az 1024/128-as vonalnak, amin az egész intézmény lóg. De ha ilyen az országos infrastruktúra, ehhez kellett volna méretezni a rendszert!
3. Ha nincs net, nincs semmi...

E téren jó lenne kormányzati szinten rendet tenni, és kialakítani EGY olyan integrált rendszert, mely képes az összes feladat maradéktalan megvalósítására, akár 0-ról újraírva. Nem egy hiperszuperultramondernintegrált rendszert csinálni, hanem olyat, melyre igémny, melyet az iskolák használni tudnak...

Ãœdv:
TT