2011/1/14 Bagó István <b...@palffy.hu>:
> Szia!
>
> Sehogy, nálunk a 30 Mbites vonal kellett, hogy normálisan menjen, viszont a
> rendszer alulméretezett, és így is lassú, de ez már nem miattunk, hanem a
> Taninform rendszere nem bírja a terhelést.
> Ma pl. alig lehetett használni... :-(

No azért ez (tapasztalataim szerint) nem egészen így van!
Nálunk (Somogy, Barcs - világvége - legalábbis Internet szempontból)
4M/256K sulinetes vonalon 10-12-en dolgoznak vele úgy, hogy még ezen
megy a gazdaságisok sávszélesség faló EcoStat-ja (2 gépen), a
titkársági iktató program (DocPort),  10-15 gyerek netezik!
És lássatok csodát: megy! Nem mondom, hogy hasít, de a szünetekben
mindent el lehet végezni! Persze ma abszolut nem ment, ezt elismerem!

A lényeg, mielőtt elkezdtek boooz-ni:

Mi az idei évtől használjuk. Nagyon nem szeretem, mert: egyáltalán nem
felhasználóbarát (inkább: anti felhasználó barát, ha van ilyen
fogalom), rettentően bonyolult, ezer féle dolgot tud, amire nincs
szükségünk, de amire szükségünk lenne, abból alig valamit! Aki
készítette, nem sok iskolát látott belülről (vagy ha igen, "nem jól
nézte meg őket")!

Csak egy egyszerű példa: most nyomtattam egy félévi értesítőt.
Mindenféle grafikonokat tesz rá, s kb 6 ponos (de lehet, hogy csak 5?)
betűmérettel magyarázza azok jelentését (A piros oszlop azt jelenti,
..., a zöld téglalap pedig ...) Nyilván úgy gondolják, hogy a kb. 700
gyerekünknek mind kinyomtatjuk színesben! (s mindenkinek mellékelünk
egy nagyítót is) A magatartás, szorgalom jegy meg sem jelenik rajta
(minek is azt tudnia a szülőnek). Ja, és persze az egész egy A4-es
lapon, amelynek majdnem fele üres!

Horváth Sándor
Dráva Völgye Középiskola, Barcs