Sziasztok!

Szerintem az 1 év tanulás, a feladat jellege miatt nem olyan óriási. Én
természetesen üzemelhetőkről beszélek, nem arról, hogy egy pedagógus kap egy
2-3 órás képzést és simán képes a program számára fontos s 1-2 modulját
használni!

Én lehet, hogy nem látom jól a helyzetet, de azt gondolom, legyen szó
bármilyen típusú iskolai adminisztrációs programról (nem véletlenül nem
e-naplót írok mert a kettő azért messze nem ugyanaz), annak teljes
megtanulása minimum 1-2 leadminisztrált, végig csinált év. Kezdve onnan,
hogy összeállítod a tanévet, befejezve ott, hogy lezártál mindent és
előkészíted a következőt. Ezt a folyamatot én egy képen látom
gyorsíthatónak, ha mondjuk egy előző évet pilot jelleggel 1-2 hónap alatt
végig adminisztrálsz, hogy lásd a tanév során előkerülő problémák egy
részét.

>Illetve ha a cég valamilyen okból megszűnik jogutód nélkül, akkor az
adatbázisokkal mi lesz ?

Ez egy valós veszély. Ez bármelyik céggel illetve ingyenes szoftver
gyártójával megtörténhe, még a nagyokkal ist! Erre a kérdésre igazából
szerintem egy központi állami szoftver jelenthetné a garanciát, ha mondjuk
ők írnának egy mindenhol használandó iskolai adminisztrációs rendszert, és
ők garantálnák ezeket  a dolgokat.  Hozzáteszem ilyen szinten nem igazán
ismerem a fenntartó és a taninform szerződését, és ennek tartalmát.

Egyébként számos ilyen veszély van, ha tönkre megy a google, nem lesz gmail
és egy csomó levelezés elveszik, pedig vannak cégek akik ezt használják.
Erre is van esély hiszen a tőzsde nem egy életbiztosítás. J

Na de komolyan, én azért ugyanolyan reális veszélynek érzem az alábbi
világvége szituációkat is.

Elromlik az intézményben a szerver, ami kiszolgálja az iskolai
adminisztrációs rendszert (általában ezek nem igazán redundánsak), és
mondjuk közbeszerzés kötelesek az informatikai beszerzések (TISZK-eknél ez
nem ritka), akkor addig nincs iskolai adminisztráció, amíg meg nem jön az új
szerver? Az én kollegáim akkor sírnak már, ha mondjuk az internetszolgáltató
24 óráig nem szolgáltat.

Vagy elszáll a winchester a szerverben és akkor derül ki, hogy a biztonsági
mentést a másik kolléga letörölte, mert kellett neki a hely , vagy ha van
máshol mentés az például 3-4 napos.

Vagy a winchester megvan de a szerverben elszállt az alaplap és éppen nincs
pénz másikat venni. Ismerve az iskolák helyzetét ez nem is annyira
elképzelhetetlen. Persze lehet mondani, hogyha az elmúlt években az a sok
pénzt nekünk adták volna...de nem adták.

Az az igazság, hogy szerintem pro-kontra érvek egyaránt vannak, a világvége
gondolatokat meg mindenki vegye számításba saját maga, mérlegeljen és
döntsön belátása szerint, hogy mit választ.

Üdv

BL