From: techinfo-bounces+farkasg=iszkg.sulinet...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-bounces+farkasg=iszkg.sulinet...@lista.sulinet.hu] On Behalf
Of Bajan Ferenc
Sent: Thursday, May 19, 2011 11:32 AM
To: Techinfo
Subject: RE: Microsoft Security Essentials - volt: Re: Ingyenes virusirto
otthoni gepre

Helló!

On Thu, 19 May 2011, Ambróz Zoltán wrote:

> "vallakozo..." - otthonirol volt szo, de vegul is mindegy: ha otthon,
> de foleg, ha vallalkozasban egy szoftverrel hasznot szerez valaki,
> akkor nehogy mar fel legyen haborodva, ha a lopott szoftver egyszer
> csak megall. Az autojat sem ugy lopja az ember, legalabbis a tobbseg
> nem. A tema eredeti kerdesere valaszolva, az otthoni gepemen (meg a
> gyerekeim gepein is) MSE van, soha sem volt bajom vele (sem a
> virusokkal). Udv, AZ

Miheztartás végett.
Ebben tökéletesen egyetértek.

Én attól megyek falnak, ha egy szoftver nem azt csinálja, amiért én
megveszem/letöltöm/feltelepítem. Akár PD, akár free, akár kereskedelmi.
Főleg, ha kereskedelmi szoftvereket készítő cég ingyenes szoftvere.
Szerintem ez baró rossz reklám az illető cégnek, de hát emiatt fájjon az ő
fejük.

Ha a gépemen lenne windows, akkor az legális lenne. Van rá lehetőségem a
tisztaszoftver miatt (ok, most nem tudom pontosan, hogy áll a dolog, de mind1.
az elv a fontos.) Van rajta linux, teljesen legálisan. Van rajta antivírus is,
mert bár linux alatt elég kevés van, de előfordul, és mert windowsos
felhasználókkal vagyok adatforgalomban, ott viszont sok.

Nem látok SEMMILYEN okot arra, hogy olyan programot tegyek a gépemre, amely 1.
feltételezi, hogy én lopvert használok (persze, hogy feltételezi, máskülönben
miért ellenőrizné?) 2. ha úgy találja, hogy a gépen levő, azonos gyártótól
származó MÁSIK szoftver (amihez elvben csak annyi köze van, hogy az biztosítja
a futási
környezetét) nem elég legális, azonnal szankcionál.
Tudom, hogy divat illegális windowsokat használni. De a magyar törvények
egyelőre tartalmazzák az ártatlanság vélelmét. Amíg bíróság ki nem mondja, hogy
loptam a szoftvert, senki ne nézzen tolvajnak.

Vissza a biztonságiőr-hasonlathoz: ha veszek egy boltban valamit, de a blokkot
nem teszem el, majd visszamegyek, mert elfelejtettem valamit és befele a
biztonsági őr elkap, és azzal a felkiáltással, hogy "úgy megy ki, mintha
bejönne" rendőrt hív, mert nem tudom igazolni a nálam levő áru kifizetését -
hát eléggé fel lennék háborodva. Mint ahogy akkor is fel voltam, amikor a fiam
egy boltba ment, de nem találva a keresett árucikket, üres kézzel beállt a
pénztársorba, mert nem akart mellette kislisszolni, és a biztonsági őr - aki
csak azt látta, hogy egy fiú a polcok mellett kutat, majd kimegy - nyilvánosan
belöködte a raktárba és kipakoltatta a zsebeit. Aztán bocsánatkérés nélkül "Meg
ne lássalak itt még egyszer!" felkiáltással elzavarta. Úgyhogy nekem a M$ azóta
ilyen biztonsági őrt formáz.
Off, én beszéltem.